Subject: Ed: Meditsiiniuudised pärib: lenakapaviir
From: "Kristi Sarap" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Date: Wed, 16 Jul 2025 11:46:39 +0300

Saatja: Kristiina Käit < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Saatmisaeg: kolmapäev, 16. juuli 2025 09:52
Adressaat: Carmen Katariina Sikk <
<mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Teema: Meditsiiniuudised pärib: lenakapaviir

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere

Lugesin CNN-ist, et WHO soovitab kasutusele võtta lenakapaviiri HIV
ennetuseks.
https://edition.cnn.com/2025/07/14/health/hiv-prevention-lenacapavir-globa
l-recommendation

lühidalt tõlge algusest: „Maailma Terviseorganisatsioon (WHO) soovitab
riikidel kaasata HIV ennetuse meetmete hulka uus ravim lenakapaviir, mis
kiideti hiljuti heaks USA ravimiameti (FDA) poolt. Tegemist on süstiga,
mida tuleb manustada vaid kaks korda aastas. WHO sõnul sobib ravim eriti
hästi riskirühmadele ja piirkondadesse, kus HIV levimus on suur.
Rahvusvahelisel aidsikonverentsil Rwandas teatas WHO, et lenakapaviir
(LEN) võiks olla osa kombineeritud HIV ennetusest. Ravimit saab kasutada
lisavõimalusena juba olemasolevate meetodite kõrval, näiteks suukaudsete
ravimite ja kahe kuu tagant süstitavate lahenduste kõrval. LENi eeliseks
on harv manustamine, mis võib parandada ravi järgimist ja jõuda rohkemate
inimesteni.“
Vaatasin ravimiregistrist, et Eestis seda maale ei tooda, aga kuidas
plaanidega, kas on plaanis hakata turustama?

Tervitustega
Kristiina Käit
Meditsiiniuudiste ajakirjanik
Mu.ee
+37258552330